Betaling og leveranse

Pris

Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive mva.
Frakt kommer i tillegg dersom total kjøpesum er under 500,-
Du velger selv fraktalternativ og kostnadene ved frakt ser du ved bestilling.

Det er fri frakt ved ordre over kr 500,-. Den totale prisen inkludert fraktgebyr er da oppgitt på ordren.
Dvs. at handler du for over kr. 500,- inkl. mva så spanderer vi frakten.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Betalingsmetoder
Fuglebutikken.no tilbyr betaling via Dintero, Klarna, Vipps og Paypal. Betalingstjenester du kan velge mellom er faktura, delbetaling, kortbetaling.

Dersom de ovennevnte ikke passer for deg er det også mulig med direkte bankoverføring (betal ordren i din nettbank).
Du mottar da en faktura på mail som du manuelt betaler i din nettbank og sender oss kvittering på betalingen. Når vi har mottatt betalingen på vår konto behandler vi din bestilling. NB! viktig at du følger opp dette da manuell betaling via nettbank ikke fanges opp automatisk av våre systemer.

Betaling via Dintero og Vipps, Klarna eller Paypal sine løsninger er et forhold mellom Kunde og betalingsleverandøren, som vi i Fuglebutikken.no ikke er involvert i, og heller ikke informert om fra betalingsleverandøren.
Beløpet reserveres ved bestilling og belastes din konto først når varene sendes fra oss.  Evt. reklamasjoner må varsles direkte til betalingsleverandør skriftlig innen 24 måneder.

Vi mottar ingen informasjon fra våre betalingsleverandører, og oppbevarer derfor heller ingen slike opplysninger om deg som kunde.

Kortbetaling
Når du betaler med bank (debet) eller kredittkort kort hos Hundeskilt.no blir også betalingen behandlet av betalingsleverandøren du velger ved betaling. Alle betalingsløsninger hos oss er en sikker elektronisk betalingsløsninger for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart av vår betalingsleverandør i henhold til kortselskapenes regelverk. Ved bestilling oppgis kortnummer, utløpsdato og CVC-kode (tresifret tall i signaturfeltet på baksiden av kortet).

Tilbakebetaling
Fuglebutikken refunderer pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling ble inngått.

Betalingsmetoder bedrift
Som bedrift kan du få faktura med 30 dagers forfall, og du søker om fakturaavtale direkte fra vår betalingsside.
Får du innvilget faktura er dette med vår betalingsleverandør Two og da gjelder følgende vilkår og betingelser.

Leveranse
Du kan velge mellom flere ulike leveransemetoder på fuglebutikken.no. Vi sender alle våre bestillinger via PostNord dersom du ikke velger noe annet og vi leverer varer over hele Norge. Vi sender våre bestillinger innen 24 timer om varen er på lager (hverdager) og leveringstid er 1-6 virkedager fra mottatt ordre. Varsel sendes pr. mail dersom varen ikke er på lager og om forventet levering overstiger 6 dager.

Pakker under 2kg og mål under 45x30x20cm leveres som MyPack home small og blir levert på døren.

MyPack, hentepakke i butikk.
Gjelder pakker over 2kg (og mål: 45x30x20cm) Koster 75,- Pakken må ikke overstige fraktvekt på 35Kg. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder. Levers til ditt nærmeste PostNord utleveringssted.

MyPack Home, hjemlevering.
Koster 200,- og levers til din ytterdør/bygnings utgangsdør. Må ikke overstige fraktvekt på 35kg eller de fraktmål bestemt av transportøren. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder.

Hente i butikk
Bestill varene i nettbutikken og hent gratis i vår butikk på Lade i Trondheim.

Hjemkjøring trøndelag
I Trondheim og Omegn tilbyr vi budbil i tillegg til ovennevnte hjemleveringsalternativer
Du bestiller utkjøring med Tropehagen bilen når du bestiller varer.
(ønsker du å leie vår bil å kjøre hjem større varer selv, eller ønsker hjemkjøring med budbil på på bestillinger under kr. 1000,- . sende oss en melding på “Chatteboblen på denne siden, Facebook/messenger eller mail [email protected]

Uavhentet pakker
Pakker som ikke hentes ut av kunden, blir belastet med faktiske portokostnader tur og retur, etter transportørens satser. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare
Har du mottatt feilsendt vare kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager utløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto. Ta kontakt med oss på E-post: [email protected] eller Telefon: 98 29 71 21

Klager
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra oss meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekker vi returkostnadene. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for oss. Ta kontakt på E-post: [email protected] eller Telefon: 98 29 71 21

Transportskade
Har du mottatt en skadet forsendelse må dette rapporteres til transportør innen 4 timer etter mottakelse. Og i tillegg direkte til oss. E-post: [email protected] eller Telefon: 98 29 71 21

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Angrerett
I henhold til angrerettloven (lov om opplysningsplikt og angrerett) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager.

Hvordan angrer jeg kjøpet og bytter en vare?
For å kunne bruke angreretten må du underrette oss. Angrer du kjøp av en vare kjøpt i nettbutikken må du ta kontakt med oss og få sendt angrerettskjema som må fylles ut.

Adresse for retur:
Fuglebutikken.no
Haakon VII’s gate 12
7041 Trondheim
Telefon: 98 29 71 21
Epost: [email protected]
på en tydelig måte om din beslutning om å gå fra avtalen. (f.eks. i et brev, epost)

Når angreretten benyttes
Dersom du ønsker å returnere dine varer, skal vi tilbakebetale betalingen vi har mottatt fra deg med samme betalingsmetode som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Kostnader ved å returnere varene bærer du som kjøper. Du er ansvarlig for eventuell reduksjon av varens verdi.

Vi vil holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varen i retur. Du må levere den tilbake eller sende varen uten unødvendig opphold, og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dagen du underrettet oss om at du vil angre kjøpet. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Varer som ikke kan returneres
Om varen er brukt, original emballasjen er skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.

Konfliktløsning
Vi ønsker å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Har du fremdeles spørsmål om retur og bytte? Ta vennligst kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!

Kundeservice har åpent hverdager mellom 10.00 – 16.00
Det er også mulig å kontakte oss via Facebook/Messenger
Epost: [email protected]
Telefon: 98 29 71 21